torstai 10. huhtikuuta 2008

Kaverin kaveri

Henkilökohtaisesti syytän vanhempia.

En omiani, he tekivät enemmän kuin parhaansa käsillä olevasta materiaalista.
Jotenkin minusta silti tuli vain tällainen.

(Uskon että kaikki kymmenen lukijaani ovat siitä kiitollisia. Tahdon myös uskoa että he kykenevät ihmistunteisiin, mutta en menisi siitä takuuseen.

Luultavasti tämä vain on rankinta mitä he saavat lukea osana vankeinhoitolaitoksen terapia-ohjelmaa "todella vakavasti psyykkisesti häiriintyneille yksilöille, jotka eivät ihan onnistuneet aloittamaan maailmanloppua".

Tai siis rankinta ENNEN kuin heidät kotiutetaan teidän naapuriinne muutaman päivän päästä.)

Jotkut vanhemmat eivät kuitenkaan tehneet omaa osaansa.

He ovat menneet ja olleet "kavereita" lapsilleen.

Tähän väliin aivan jotain muuta.

Kaikkihan me luemme...ai niin juu...teille jotka ette VIELÄ pääse sitä lukemaan, kerrottakoon että Aasiakas.net on internet-sivusto, jossa asiakaspalvelussa työskentelevät ihmiset voivat tulla kertomaan kertomuksiaan kokemuksistaan asiakkaiden kanssa, ja ei-asiakaspalvelussa olevat ihmiset voivat kommentoida että itse alanne valitsitte, älkää valittako.

Siellä on satoja, kenties tuhansia tarinoita huonokäytöksisistä ja/tai idioottimaisesti käyttäytyneistä asiakkaista.

Jos nyt mietitään että edes osa näistä tarinoista koskee useampaa asiakasta, ja tarinoita on tuhansittain, potentiaalisesti yksistään Suomessa on kymmeniä tuhansia idiootteja.

(Tämä voidaan heti todistaa kenttäkokeella.

Menette jonnekin missä on paljon ihmisiä mahdollisimman pienellä alueella, kuten toimistossa, pankissa, tai Salatut elämät-käsikirjoittajien rekrytointitilaisuudessa.

Nyt otatte useamman paperipalasen, kastelette ne hanan alla, rypistätte ne palloksi ja heitätte summittaiseen suuntaan ihmisjoukkoon.

Todennäköisesti kohta kuuluu: "Hei! Kuka idiootti heitti tämän?!"

M.O.T.)

Mistä näitä huonosti käyttäytyviä ihmisiä sikiää? En usko teoriaan että Helvetissä olisi tällä hetkellä tyhjää, tai että MTV:n musiikkivideot olisivat rapauttaneet ihmisten ajattelukyvyn niin, että heille pitää toistaa kaksi kertaa kaikki ennen kuin he tajuavat.

Mistä näitä huonosti käyttäytyviä ihmisiä sikiää? En usko teoriaan että Helvetissä olisi tällä hetkellä tyhjää, tai että MTV:n musiikkivideot olisivat rapauttaneet ihmisten ajattelukyvyn niin, että heille pitää toistaa kaksi kertaa kaikki ennen kuin he tajuavat.

Osa on varmaan pahoja siemeniä jo alusta lähtien, mutta mielestäni osa vanhemmista on yrittänyt olla "kavereita".

Kaverit eivät kiellä kavereitaan syömästä suoraan kauppojen karkkilaatikoista.

Kaverit eivät opeta että jos kaverille annetaan jotain, sanotaan kiitos.

Kaverit eivät kerro miten tulee kohdella muita ihmisiä.

Kaverit yksinkertaisesti eivät pidä kavereille kuria.

Lopputuloksena meillä on ihmisiä, jotka kuvittelevat että normaali asiakas vs. asiakaspalvelija-palvelutilanne on sellainen, jossa asiakas saa sanoa mitä haluaa asiakaspalvelijalle, koska tämä nyt vaan on asiakaspalvelussa.

He eivät käsitä, että oikeasti tilanne on
asiakas vs. asiakaspalvelijan kuolemannyrkki.

Asiakaspalvelija kuitenkin hillitsee kuolemannyrkkinsä, koska ei halua verta ja aivonkappaleita paidalleen (tämäkin vain sen vuoksi, että OMO-info ei koskaan ota vakavissaan "paidallani on jonkun muun aivomassaa. Lähteekö se 60 vai 40 asteessa?"-puheluita.)

Televisiosta tulee jatkuvasti ainakin kolme koirankoulutus-ohjelmaa.
Miksi lapsenkoulutus on niin vaikeaa? Samat periaatteethan siinä on: kuri,
matolle ei pissata, palkitseminen, matalimman äänen omaava on johtaja jne.

Tahtoisinkin esitellä helpon ratkaisun siihen, miten tyhmästi käyttäytyviä asiakkaita tulee kohdella.

BBC:n uutiset kertovat Japanissa toimivasta "käytöspoliisista".

Käytöspoliisit seuraavat ihmisten käyttäytymistä junissa, ja jos ihmiset eivät käyttäydy kunnolla, heitä torutaan.

Tuollainen poliisi täytyisi saada Suomeen, joskin hiukan paranneltuna versiona.

Käytös-Gestapo seuraisi ihmisten toimintaa kaupoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Jos joku asiakas rikkoisi hyvän käytöksen sääntöjä, Käytös-Gestapo tulisi ja veisi hankalan henkilön Käytös-Pikaoikeuteen.

Tyhmästi käyttäytynyt ihminen saisi mahdollisuuden pyytää anteeksi käyttäytymistään asiakaspalvelijalta, ja luvata pyhästi että ei enää koskaan toimi niin.

Jos k.o. henkilö kuitenkin tekee saman toistamiseen, hänet viedään keskitysle--eksoottiseen lomamökkikylään jonnekin kauas, missä palvelut ovat asukkaiden poistumisen myötä pienentyneet yhdistettyyn posti-alko-kirjasto-ruokakauppa-bensa-asemaan.

Jokainen sinne joutuneista joutuisi työskentelemään kassalla niin kauan, kunnes oppisi miltä siellä tiskin toisella puolella tuntuu.

Poistumista ennen tätä...ei rohkaista.

Näin saataisiin ratkaistua sekä maaltapako että käytösongelmat.

Ei kommentteja: