sunnuntai 9. syyskuuta 2007

Kahvi (eli koominen tragedia tai traaginen komedia kolmessa näytöksessä)

Osa I

- Huome--
- Hei! Jos tarkoituksenasi on sanoa, että se viimeisin blogimerkintäni oli ilmiselvästi henkisesti keskenkasvuisen yksilön tekemä, niin se on vain sinun mielipiteesi!
- Eik--
- Johon toki olet oikeutettu, sillä tämähän on vapaan tasavallan illuusiossa elävä maa. Mielestäni on kuitenkin lapsellista vihjata että koska esitin sukupuolten välillä käytävän interaktion olevan jonkinlainen aseettoman sodankäynnin esiaste, olisin jotenkin vielä lapsellisella tasolla.
- Mutt--
- Mitä se ei tietenkään ole, mutta koska minun on tyydytettävä joka päivä molempien uskollisten lukijoideni tarpeet, joudun toisinaan olemaan luova. Voi hyvä luoja! Minä annan ja annan ja annan teille ihmisille, mutta te ette koskaan ajattele minua! Eikö olisi joskus aika minunkin saada jotain! Miksi minä herra! Miksi aina minä!?
- Sin--
- Ja ne oravat ovat oikeasti minun perässäni. Tänäänkin törmäsin ainakin kolmeen saman 10 neliömetrin sisällä. Ne ovat ilmiselvästi siirtyneet toiseen vaiheeseen: ne aikovat saartaa minut, ja kun kukaan ei ole näkemässä, talttahammas kohtaa kaulasuonen, ja ainoa asia mikä minusta jää jäljelle on raahausjäljet lintujen ruokintapaikalle...kylmää...
- Pal--
- Okei, saatoin juoda koko viikoksi tarkoitetun kahvimäärän tässä aamun yksinäisinä tunteina ja vielä imeskellä suodatinpussit kuiviksi, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta minuun. Vau, minä näen kotiini asti täältä seinien läpi.
- Onko sinulla blogi?
- Juu, mutta ei sitä kannata lukea. Kauheaa roskaa.


Osa II

- ...Joten melko lailla tuon jälkeen kaverini tekivät intervention ja lähettivät minut tänne.
- Tuohan kuulostaa...aika omituiselta.
- Jep, ja kun tuon äskeisen jälkeen he lukivat blogiani, ja varsinkin sen kohdan aamutervehdysten monimielisyyksistä, sain passituksen ihmissuhteet- ja seksuaalinen tasa-arvo-kurssille. Joten täällä sitä ollaan.
- Öööh, oletkohan nyt ihan varmasti oikeassa paikassa?
- Tukiryhmässähän tässä ollaan. Sopiiko jos santsaan kahvia?
- Niin...mutta oletkohan ihan varmasti oikeassa tukiryhmässä?
- Kuinka niin?
- No tämä anonyymien pelinarkomaanien tukiryhmä, ja anonyymit nautintoaineiden käyttäjät kokoontuvat tuolla nurkan takana.
- Minä kävin jo tsekkaamassa sen porukan, ja siellä ei ollut kahvia. Paljosta muuten vetoa että voin juoda tuon kahvipannun tyhjäksi alle kahdessa minuutissa?
- Kymppi!
- Nokitan satasen!
- Hei!!!!


Osa III

- ...Ja sen jälkeen kun oikeus päätti että koska selvästikään en ollut täydessä ymmärryksessä, minua ei voida pitää syypäänä alkaneeseen mellakkaan.
- Kuka sinut lähetti?
- Kuten juuri kerroin, oikeus päätti että minun kuitenkin pitää saada psykologista apua kahvinhimooni, joten tässä ollaan.
- Eikun kuka sinut oikeasti lähetti?
- Nyt en oikein ymmärrä...miten niin kuka minut oikeasti lähetti?
- Oliko se lähipubin porukka vai psykkanlaitoksen tyypit?
- Miksi he olisivat lähettäneet minut? Minulla on paperit ja kaikki.
- Älä enää yritä, noita nyt voi kuka tahansa tehdä photoshopilla. Lähettivätkö kaverit sinut tänne pilana?
- Pilana...?
- Ei kai kukaan oikeasti voi muka olla niin addiktoitunut kahviin että joutuu tulemaan psykologiseen tutkimukseen. Sano niille jätkille, että ihan hyvä yritys mutta ei läpi mene.
- Juu...pilahan se tämä vain.
- No niin! Arvasinhan minä! Jätkien on täytynyt olla aika epätoivoisia kun eivät parempaakaan keksineet!
- Nooh, minähän vain toimin annetun käsikirjoituksen mukaan, ei minua voi siitä syyttää...
- Ei, ei tietenkään. Kyllä minä ihan oikeasti jossain vaiheessa jopa uskoin tuon, mutta sitten jotenkin vaan rupesi epäilyttämään.
- Mitä jos tehtäisiin jäynä takaisin? Sinä voisit kirjoittaa minulle reseptin kofeiini-tableteista, ja minä sitten menisin näyttämään sitä. Kyllä niillä varmaan naama venähtäisi kun näkisivät että kofeiini-addiktille on määrätty kofeiini-tabletteja.
- Hahhahhahhah, siinäpä olisi niillekin miettimistä. Annas kun kirjoitan reseptin. Kofeiini-addiktille kofeiinipillereitä, heh heh heh...
- Saanko muuten kirjoittaa tämän kaiken blogiini, voi sitten myöhemmin käydä sieltä lukemassa mitä kaverit sanoivat.
- No tottahan toki.

Ei kommentteja: